17 martie 2016

Dacă nu ajunge ață de o singură culoare-tricotăm din 2 culori! TUNICĂ TRICOTATĂ.

Вязание спицами: женская туника техникой ленивого жаккарта.




   Aveam mohair alb și roz, dar nu era suficient nici cel alb, nici cel roz pentru un pulover călduros de iarnă. Soluția am găsit-o prin a folosi ambele culori. Și am tricotat liniștit, fără să mă tot întreb în timpul lucrului, de î-mi va ajunge sau ba ața. 

Schema. Sursa-internet

   Am căutat în internet o schemă potrivită pentru două culori cu tehnica jacard leneș(cînd se tricotează rîndul(1) dus și întors(2) cu o culoare, iar următoarele două rînduri(3 și 4)-cu a doua culoare). 
   Deci, andrele nr.4, ața în 2 fire la părțile din față și din spate, iar la mîneci- ața albă în una, iar cea roz-în 2 fire.
   Am luat 60 ochiuri total, am tricotat după cum se vede în imagine-simplu, scăzând la antibraț cîte 9 ochiuri odată la partea din față și cîte 7-la partea din spate. La guler am luat 57 ochiuri. La mâneci-tot cîte 60 ochiuri și am tricotat drept 5-6 cm, apoi am inceput să scad la fiecare rînd alb cîte un ochi din fiecare parte, pînă am ajuns la 36 ochiuri. Am mai tricotat după cît cerea lungimea mînecii, apoi am scăzut brusc pînă la 22 ochiuri și am tricotat manjeta. De fapt tunica aceasta trebuia să fie un pulover foarte frumos, fără bata de jos. Însă, pe vreme friguroasă șalele mele au mare nevoie de căldurică, ce m-a determinat să exersez cu bata de la poale, pînă am reușit să îi dau o formă, care să mă arate mai...slabă! :)))))))))  Astefel, puloverul meu a devenit tunică, foarte călduroasă, foarte practică, elegantă și îmi este de mare folos. 
   Da, la bata de la poale am luat 70 ochiuri.(primul rînd: un ochi se ia de pe andrea fără să fie tricotat, ața în fața andrelei, un ochi pe față, etc. Al doilea rînd: un ochi pe dos, unul pe față(cel, care rîndul trecut a fost luat fără să fie împletit).  Aceiaș împletitură, ca la manjete și la guler. 

   Următoarele mele lucrări sunt o vestă cu flori și o pereche de colanţi femeiești, foarte interesante proiecte. Cum le termin, le voi posta în blog.  

Autor lucrare și foto: Eleonora.                                        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu